en.SatExpat.com

Television Satelllite Channels

TP 11747 H — Satellite Hot Bird 13C 13.0° East

   Frequency: 11747 MHz
Polarisation: Horizontal
 Symbol Rate: 27500 kS/s
         FEC: 3/4
    Standard: DVB-S2
  Modulation: 8PSK
        ONID: 318
         TID: 5103

Universal LNB

Ku-band frequency: 11747 MHz
             Mode: High Horizontal
 Local Oscillator: 10600 MHz
               IF:  1147 MHz
 IF (Intermediate Frequency)
950 MHz ≤ 1147 MHz ≤ 2150 MHz
             Mode: Low Horizontal
 Local Oscillator:  9750 MHz
               IF:  1997 MHz


FTA free-to-air channels on 11747 H 27500
Since 18/07/2018 in HD
United Arab Emirates
flag United Arab Emirates
Arabic

Sharjah TV —  قناة الشارقة
AL SHARJAH HD
Sharjah TV — قناة الشارقة

HD


Since 18/07/2018 in HD
United Arab Emirates
flag United Arab Emirates
Arabic

Abu Dhabi Sports 1 — 1 قناة أبوظبي الرياضية
AD SPORT1 HD
Abu Dhabi Sports 1 — 1 قناة أبوظبي الرياضية

HD


Since 18/07/2018 in HD
United Arab Emirates
flag United Arab Emirates
Arabic

YAS Sports — قناة ياس
YAS Sports HD
YAS Sports — قناة ياس

HD


Since 18/07/2018 DVB-S2
Saudi Arabia
flag Saudi Arabia
Arabic

ZAD TV — قناة زاد العلمية
ZAD TV
ZAD TV — قناة زاد العلمية

Islamic television channel by sheikh Assem Al Hakem (عاصم الحكيم).


Iraq
flag Iraq
Arabic

Al Sharqiya — قناة الشرقية
AL SHARQIYA HD
Al Sharqiya — قناة الشرقية

HDIraqi first private satellite channel owned by Saad al-Bazzaz (سعد البزاز) who is also the Editor in Chief of the Azzaman (الزمان) newspaper.


New frequency since 18/07/2018
United Arab Emirates
flag United Arab Emirates
Arabic

Abu Dhabi TV
Abu Dhabi TV HD
Abu Dhabi TV

HD


Since 18/07/2018 in HD
Saudi Arabia
flag Saudi Arabia
Arabic

Al Arabiya — العربية
AL Arabia HD
Al Arabiya — العربية

HDSaudi-owned television news channel based in Dubai Media City, United Arab Emirates.


Since 18/07/2018 DVB-S2
United Arab Emirates
flag United Arab Emirates
Arabic

Sky News Arabia — سكاي نيوز عربية
Sky News Arabia
Sky News Arabia — سكاي نيوز عربية

International Arabic language news television channel owned by British Sky Broadcasting (50%) et Abu Dhabi Media Investment Corporation (50%). Launched on 6 May 2012.


Since 18/07/2018 DVB-S2
Syria
flag Syria
Arabic

Orient News
Orient News
Orient News

Syrian satellite television channel based in Dubai, United Arab Emirates. Not aligned with the government of President Bashar Al Assad.


Since 1/04/2019

HRN TV HD
HRN (Horse Racing Network)

HD


Dubai Holy Quran since 1/11/2018. Left 20/11/2018. Back named DIHQA since 2/05/2019.
United Arab Emirates
flag United Arab Emirates
Arabic

Holy Quran Award
DIHQA
Holy Quran Award

Dubai International Holy Quran Award.



0 comments

Comments


Leave a contribution, comment or correction

Name or nick
Email (it will not be displayed)
Comment
Number of remaining characters : 1000
 working..
 
Contributions, comments and corrections are welcome. They are moderated and there may be a delay before they appear on the site. Thank you.